Na Slovenskom trhu, podobne ako v celej Európe, sa dlho inštalovali iba nabíjacie stanice využívajúce na autorizáciu RFID. To zmenila spoločnosť GTIS charging SK, ktorá v spolupráci s ďalšou slovenskou firmou ELMARK PLUS, integruje do verejne prístupných nabíjacích staníc platobné terminály. Tie fungujú pre bezkontaktné platby bankovými kartami VISA, MasterCard, Google Pay aj Apple Pay. Je teda iba na majiteľovi elektrického vozidla, či chce platiť kartou v klasickej podobe, smartfónom alebo inteligentnými hodinkami, a to bez nutnosti sťahovania pridružených aplikácií, skenovania QR kódov alebo zadávania kartových údajov.
Použitie takejto nabíjacej stanice je veľmi jednoduché: elektromobil pristavíte na vyznačenom parkovisku pri nabíjacej stanici. Zapojíte kábel do auta a nabíjacej stanice a následne priložíte kartu (v akejkoľvek forme) k čítačke platobného terminálu. Autentifikácia prebehne automaticky, kábel sa uzamkne a nabíjanie sa okamžite spúšťa. Priebeh nabíjania si môžete kontrolovať na displeji nabíjacej stanice alebo na webovej stránke (gtischarging.sk). Celková cena nabíjania je vypočítaná podľa množstva odobratej energie a jednotkovej ceny. Po donabíjaní káble odpojíte a môžete vyraziť na cestu. Ak potrebujte daňový doklad, účtenku si vyhľadáte na webovej stránke podľa posledného štvorčíslia použitej platobnej karty.
Novinkou, ktorá rieši problém hľadania nabíjacej stanice podľa spôsobu, akým na nej chcete za nabíjanie zaplatiť, je nabíjacia stanica s duálnou autorizáciou. To znamená, že už nezáleží na tom či máte RFID alebo bankovú platobnú kartu – za nabíjanie viete zaplatiť oboma spôsobmi. Nový typ nabíjacej stanice je už otestovaný, funguje a čaká na prvé inštalovanie. Nabíjanie na ňom funguje úplne rovnako ako pri staršom modeli, takže sa netreba báť, že sa proces skomplikuje.
Dáta z tejto nabíjacej stanice sa okamžite preklápajú do systému, a teda je hneď vidieť, ktoré nabíjanie prebiehalo pomocou RFID a ktoré pomocou platobného terminálu. Zatiaľ je v ňom možné vidieť iba kód RFID, neskôr bude vidieť aj názov čipu či typ (červený, modrý atď.) pre jednoduchšie zatriedenie a prehľadnosť.
Zároveň nie je problém ani so súbežným nabíjaním, kedy na jednom konektore sa nabíja zákazník, ktorý sa autorizoval pomocou RFID a na druhom konektore osoba, ktorá sa autorizovala pomocou bankovej platobnej karty. Displej nabíjacej stanice sa v takom prípade rozdelí na dve časti, aby priebeh nabíjania videli obaja majitelia automobilu. Po donabíjaní a odpojení káblov sa displej vráti do východzej polohy.
Obe spoločnosti v súčasnosti pracujú na ďalšom rozšírení tejto stanice v podobe využívania zľavových kariet (napr. pre obyvateľov mesta, zamestnancov zariadenia a podobne). Fungovalo by to tak, že vlastník zľavovej karty by ju ešte pred nabíjaním priložil k RFID čítačke, aby nabíjacia stanica upravila tarifu pre nabíjanie. Až potom by zvolil autorizáciu, vďaka ktorej by sa nabíjanie spustilo. To je však zatiaľ v procese riešenia.
Nová verzia nabíjacích staníc GTIS sa momentálne testuje, ale v priebehu tohto roka sa určite dočká prvého inštalovania.